PRIVACAYVERKLARING

Net als alle soortgelijke advieskantoren verwerkt ook VKSA persoonsgegevens. Die hebben we nodig voor onze dienstverlening waarin we veel zaken voor u regelen én voor de wettelijke verplichtingen die daaruit voortvloeien. Maar ook om u waar nodig te kunnen bereiken met vragen en informatie, voor overleg, afstemming e.d. We bewaren onder meer uw naam, adres en andere contactgegevens (mailadres, telefoonnummer enz.), uw nationaliteit, geboorteplaats en –datum, uw bankrekeningnummer en uw BSN.

Een goede omgang met uw gegevens vindt VKSA van groot belang. We zijn ons daarbij volledig bewust van de privacywetgeving. Persoonsgegevens verstrekken we dan ook uitsluitend aan andere partijen indien dat voor de uitvoering van uw opdrachten aan ons noodzakelijk is óf als we ze nodig hebben om aan een wettelijk verplichting te voldoen.

Ook de bescherming van uw gegevens neemt VKSA serieus. We hebben passende maatregelen genomen om verlies, ongewenste openbaarmaking, niet-geaccordeerde wijziging, onbevoegde toegang of misbruik te voorkomen. Uw gegevens bewaren we bovendien niet langer dan strik noodzakelijk of verplicht op basis van wet- en regelgeving.

Uw gegevens zijn van u. Wilt u inzage, verwijdering, aanpassing, overdracht (of juist niet) of bezwaar maken tegen verwerking ervan? Laat het ons weten. Uw verzoek honoreren wij graag en steeds zo spoedig mogelijk. Tot slot: Heeft u een klacht over de manier waarop VKSA met uw gegevens omgaat, dan vernemen wij die graag. U kunt zich natuurlijk ook wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens en daarbij gebruik maken van deze link:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

In contact komen met VKSA

Bezoekadres:
Keer-weer 2
2381 GC Zoeterwoude

Postadres:
Postbus 72
2380 AB Zoeterwoude

Telefoon:
071-580 46 00

Fax:
071-580 46 02

E-mail:
info@vksa.nl

Hier vindt u ons:

Onderhoud, reparatie, APK én occasions

Opel, VW, Renault, Toyota, Skoda, Mercedes, Volvo, Saab…, noem een merk en ze kennen de techniek. Kom met een probleem en ze weten er raad op. De uitgebreide klantenkring van Autobedrijf Van Leeuwen weet het inmiddels wel: met elke auto kun je er terecht voor onderhoud, reparaties en APK. Daar gekocht of niet, het maakt niet uit. En…, ongeacht leeftijd, model, type etc.

 

‘Universeel’ heet dat met een mooi woord. Merkdealer zijn ze dus niet, daar aan de Zuidbuurtseweg in Zoeterwoude. Natuurlijk, ze helpen graag bij de aanschaf van een nieuwe auto, maar ze verkopen vooral occasions. Over het algemeen is er een flinke diversiteit in voorraad. Van klein tot groot en van eenvoudig tot luxe. Maar ook van verschillende leeftijden en dus in allerhande prijsklassen. Want er moet wat te kiezen zijn voor het even diverse klantenpakket dat inmiddels uit de hele regio afkomstig is.

Dat laatste is niet zo vreemd. Autobedrijf Van Leeuwen draait namelijk al even mee. Zo’n 30 jaar geleden ging René (58) ermee van start. Zoon Bart (30) begon al op jonge leeftijd mee te sleutelen en werd enkele jaren geleden officieel mede-eigenaar. Monteur Roald maakt het team compleet.

Concurrerend
Persoonlijk contact en korte lijnen, dat is volgens Bart waarmee het bedrijf zich van de meeste concurrenten onderscheidt. ‘En natuurlijk de prijs’, zegt hij er achteraan. ‘Dat komt ook doordat we het graag eenvoudig houden. Hier geen receptie met servicemanagers, maar gewoon een klein kantoortje. Tref je ons daar niet, dan loop je gewoon de werkplaats in en staan we je dáár te woord. En we denken mee. Als een reparatie of vervanging niet echt noodzakelijk is, melden we dat. De klant kan dan zelf bepalen wat hij wil. Maar feit is dat we in technische zin nooit onderdoen voor de merkdealer. Via een centrale organisatie waarbij we zijn aangesloten, beschikken we over alle moderne diagnosesystemen. We onderhouden en repareren alles exact volgens fabrieksvoorschrift.’

Alleen ‘gezonde’ occasions
Dat er daarbij door de jaren heen ook heel veel technische kennis vergaard is, spreekt voor zich. Iets wat ook goed van pas komt bij de selectie van kwalitatief goede occasions. ‘We kennen de trucjes’, zegt Bart. ‘Dus juist als een auto die we willen inkopen er prachtig uitziet, kijken we nog even wat verder. Want wij willen onze klanten alléén ‘gezonde’ auto’s verkopen. Natuurlijk, een occasion is niet nieuw. Er kan dus best eens iets zijn. Maar dan gaat het er vooral om hoe je het oplost. Over garantie doen wij nooit moeilijk. Logisch, want ook als het om eerlijkheid en vertrouwen gaat, hebben we een naam hoog te houden…’

www.vanleeuwenautobedrijf.nl

Subsidie-adviseur én sportschoolhouder

Een colbert, een overhemd én bokshandschoenen. De foto bij dit artikel roept ongetwijfeld vragen op. Logisch. Maar wie Frans Kleer kent, weet hoe het zit. De 55-jarige in Voorschoten woonachtige Leidenaar is een actief mens. Zijn werk als subsidie-adviseur – dat is hij al 20 jaar – combineert hij met zijn liefhebberij, de vechtsport. Voldoende interessante aanknopingspunten voor een leuk gesprek.

 

Eerst maar over dat adviseurschap. De overheid stimuleert innovatie. Dat doet ze onder meer met fiscale subsidies. Maar lang niet elke ondernemer weet de weg daar naartoe. Frans kent die wel. Met zijn bureau Demiro Business Services b.v. heeft hij haar in de loop der jaren meer dan 1.000 keer met succes bewandeld voor zijn klanten. Die zijn voornamelijk actief in ICT en elektrotechniek. En dat is niet zo vreemd. ‘Van oorsprong ben ik elektrotechnisch ingenieur’, vertelt Frans. ‘Dat helpt om te zien en te begrijpen waar je klanten mee bezig zijn. En dat is belangrijk, want subsidie krijg je niet zomaar. Daar gelden zware criteria voor. Je moet dus goed duidelijk maken dat het echt om een nieuwe ontwikkeling gaat.’

Buddho
En dan die sportschool aan de Haven 44 in Leiden, genaamd Buddho, met als veelzeggende toevoeging ‘The art of fighting’. Frans doet het er sinds begin 2018 bij. ‘Ik doe zelf aan MMA (combinatie van verschillende vechtsporten, red.) en trainde hier al. Toen ik zag dat de school te koop kwam, besloot ik naast het adviseurschap óók van mijn hobby ‘werk’ te maken. Ik zag hier wel ruimte voor optimalisatie en professionalisering. Dus nam ik alles over, inclusief medewerkers en leden. Al in 2019 zagen we de groei er flink in komen. Totdat in maart 2020 corona roet in het eten gooide en we enkele maanden later zelfs moesten sluiten. Gelukkig draait alles inmiddels weer.’

Workshops en teamuitjes
De vooroordelen ten aanzien van boksen, kickboksen en MMA kent Frans, maar ze zijn volgens hem vooral gebaseerd op onbekendheid. ‘Natuurlijk kun je het tegen elkaar opnemen’, zegt hij, ‘maar het merendeel van onze leden kiest voor de bokszak en het stootkussen. Een geweldige manier om onder leiding van één van onze 7 trainers aan de conditie te werken. We zien hier ook veel mensen van sportclubs die alleen in de zomer actief zijn. Én we verzorgen workshops als teamuitje en weerbaarheidstrainingen voor bedrijven en individuen. Dat is weer eens iets anders. Deelnemers waarderen de gemoedelijke sfeer die hier heerst. Ze gaan altijd super-enthousiast de deur weer uit…’

www.demiro.nl
www.buddho-leiden.nl

‘Dit is ook een beetje óns kindje...’

Zeg je ‘projectstoffering’, dan denk je aan grote rollen stevige vloerbedekking. Terecht! Maar wie de website van Projectstoffering Leiden bezoekt, ziet al gauw dat het daar om nog véél meer draait. Ondervloeren in zand-cement en/of anhydriet, kunststof gietvloeren, parket…, het hoort er allemaal bij. Net als gordijnen en zonwering voor binnen of buiten. Én natuurlijk degelijk advies. Oók over specialistisch werk in operatiekamers, sporthallen e.d…

projectstoffering

 

Max Franken en Harold Karreman zijn sinds anderhalf jaar de eigenaren van het ruim 60 jaar oude bedrijf aan de Hoge Rijndijk 285 in Zoeterwoude. Maar beiden liepen ze er al jaren in loondienst mee. ‘We hebben de zaak helpen opbouwen’, zegt Harold. ‘Ik kwam hier 13 jaar geleden binnen; Max een paar jaar later. Het was een klein bedrijf, waarin we volop meedraaiden. Daardoor werd het ook een beetje óns kindje. Zo ontstond een paar jaar terug al het idee voor de overname.’

Van crisis geen sprake
Een afspraak maken voor dit interview viel nog niet mee. Van coronacrisis is bij Projectstoffering Leiden bepaald geen sprake; de agenda staat barstensvol. ‘Onze sector volgt voor een belangrijk deel de bouw’, zegt Max. ‘Daar is de markt ontploft. Maar we doen ook ziekenhuizen, hotels, scholen e.d. Aanvankelijk was de toeristische industrie nog wat afwachtend, maar inmiddels is het vertrouwen helemaal terug. We werken bijvoorbeeld voor alle Fletcher Hotels. Daar investeren ze nu echt veel in onderhoud en opfrissing van panden.’

Die keten blijkt slechts één van de klinkende namen op de ‘trotse’ klantenlijst. Ook onder meer Rabobank, Aegon, drie grote Haagse ziekenhuizen, Hotel Des Indes, de Canadese ambassade en Hilton Hotels & Resorts prijken daarop. ‘Allemaal bedrijven waarmee we al heel lang een relatie hebben’, zegt Harold. ‘Dat komt ook doordat wij graag eerlijk adviseren. Als in plaats van ‘nieuw’ ook ‘onderhoud’ of ‘reparatie’ mogelijk is, zeggen én regelen we dat gewoon.’

Liefde voor het vak
De groei zit er nog altijd lekker in. Mede daardoor breidden Harold en Max hun team uit. Ook hun echtgenotes (resp. Petra en Roos) maken inmiddels deel uit van de vaste kern medewerkers voor kantoor en organisatie. Het bedrijf werkt met een grote en flexibele groep zelfstandig stoffeerders. ‘Die kennen we al jaren’, zegt Harold. ‘We weten precies wat we aan elkaar hebben. Zij leveren vakwerk; voor hen is het fijn dat wij het vak kennen en er liefde voor hebben. En Max: ‘Stofferen hebben we vroeger ook zélf gedaan. Als het nodig is, werken nog graag een dagje mee.’

www.projectstoffering-leiden.nl.